Ealised eripärad olümpiaaditöös
2002.-2003. õppeaastal

Küsimuste sisu peaks lähtuma juhendi punktis 4.3.1 ning allpooltoodud üldskeemist: Koolivooru küsimuste aluseks soovitatakse võtta kuni kolmandik vastava vanusastme koolibioloogia materjali, vähemalt kolmandik analüüsi-, sünteesi- ja hinnangute andmise oskusi arendavaid ning jooksval õppeaastal ilmunud loodusajakirjandusest ja muust meediast pärinevaid elulisi probleeme. Mida nooremad on õpilased, seda enam võib neil küsimustikes olla koolimaterjali. Soovitavalt siiski mitte üle 50%. Kindlasti tasub kaasata teemasid, mis on läbi aegade olnud väärarusaamade allikaiks. VI...VII klassil võiks olla ka teiste loodusainetega integreeritud küsimusi.

Juuresolev joonis kujutab küsimuste ulatust. 27. novembri kohtumisel Tartu bioloogia ainesektsiooni õpetajatega sai selgeks, et 10. klass on väga erilises seisus just tänu kooli õppekava vabadusele. Mõnes koolis ei õpi 10. kl üldse bioloogiat. Seega peaks nende küsimustik olema suunatud eelkõige põhikoolis õpitule ning vastava aasta loodusajakirjandusele (2002). 

Kirjandusallikaid eraldi ei anta. Põhjendusi on mitmeid. Mõnele neist on viidatud temaatikat tutvustaval leheküljel.

Üldjoontes soovitatakse ka koolivoorude koostamisel lähtuda EBO üldisest ülesehitusest.


© Eesti bioloogiaolümpiaadi ametlik lisa 2002/2003. õppeaastaks
Lehe sisu eest vastutab Illar Leuhin


Tagasi eelmisele lehele

Viimati uuendatud 13. detsembril 2002

 

© 2002 | xan production